Shiwan

Beste allemaal,

Bevinden we ons nu in een natuurpark in Nepal ;mooie park, olifanten,neushoorn,jeeptocht enz< Veel rustiger dan het hectisch India.

Hebben twee zware bustochten achter de rug.Donderdag 10u bus en gisteren ,wegens een betoging 14 u. Wat vooral zwaar viel waren de onbeschrijfelijke toestanden van de wegen ,vooral het gehobbel tijdens de avonduren waren niet van de poes.De leefomstandigeheden langs de weg waren erbarmelijk.Het wordt echt de meest indrukkend wekkende reis van ons leven.Overmorgen gaan we nog naar een bergachtig gebied en dan naar Kadmandu.

Gelukkig is de temperatuur hier heel wat aangenamer in tegenstelling met de warmte en vooral de enorme luchpolutie van India.

Aan de schoolplictigen wensen we een goede start maandag a,s,

We horen nog zo weinig van het thuisfront met uitzondering van onze nieuwe tiener en Griet en Nini.

Vele groetjes en kussen aan allen

Ma en pa, oma en opa

1. BOLLEN BART:
    Dag Pa en Ma,

Hier zaterdagmorgen en weer wat tijd om aan onze portable te zitten.
    Charlotte is er eindelijk weer door. Toch dokter moeten bijhalen en ze zal antibiotica moeten nemen. Van zondag tot nu ziek geweest. Griep, verkouden, enz. Thibault heeft deze week in de namiddag een sportkamp gevolgd en d'r is een vriend komen slapen. Vanavond komen er vrienden eten, de familie Erba (Camille en Gaelle wonen in Frankrijk en zitten bij T en C in de klas.) en familie Dejonghe van Rekkem. Zo hebben we een 5-tal kids en 6 volwassenen om voor te koken.
    Ook ziet onze oude bureau er al anders uit, tapijt, gordijnen, toog, tv en dvd ,enz zijn al geïnstalleerd. Nu nog de meubelen en die ruimte is weer nuttig.
    Anders weinig spectaculair nieuws hier. Peeters en Degucht zitten al op elkaars kap, ttz het startschot van de verkiezingsstrijd is gegeven. Over Fortis blijft men in stilte verder onderhandelen.
    Maandag kids weer naar school en nemen we terug ons normale ritme op.
    Toch plezant om jullie magnifieke ervaringen zo mee te beleven. Het moet inderdaad een hele belevenis zijn, die toch wel heel je leven zal bijblijven.
    Recupereer maar een beetje in het mooie Nepal en profiteer maar een beetje van de minder warme dagen. Hier blijft het druilerig.
    Groeten van ons allen
    Bart
  2. BOLLEN BART:
    Nog sportieve info
    Gisteren gespeeld
    Kv Mechelen - Genk 2 - 1
    Zo mist Genk de aansluiting met de top.

Groeten
  3. Peter:
    28 februari 2009
    Eindelijk een beetje zachter weer hier bij ons. Morgen voorspellen ze 14°. De week is weer voorbijgevlogen. Deze week veel in kantoor Genk gewerkt ; zitten daar nu boven het kantoor omv verbouwingswerken. In juni zal alles af zijn en hebben we ook de volledige hoek, waar vroeger de Bacob gelegen was, ingepalmd. Gisteren naar de match gaan kijken; tot onze ergernis hebben ze in extremis weer het onderspit moeten delven tegen een niet overdreven goed spelend, maar wel op belangrijke momenten trefzeker KV Mechelen... eindstand 1-2. Genk heeft spijtig genoeg ondanks inzet van wervelende speler, Barda in tweede helft weer heel wat kansen gemist. Taro voegt zich goed, maar kijkt mij altijd wel een beetje weemoedig na als ik hem maandagmorgen bij Nicole afzet.
    Qua wereldnieuws; Obama trekt z'n troepen uit Irak tegen volgend jaar augustus terug, maar dat zullen jullie wellicht via CNN ook wel al gehoord hebben.
    Kris Peeters is deze week met een Vlaamse delegatie gaan lobbyen bij GM in Detroit voor een grotere autonomie van Opel in Europa. Degucht verwijt Peeters z'n buitensporige uitgave voor een volgens hem weinig zinvol Vlaams Huis dat in New York deze week officieel werd geopend... terwijl Yves Leterme stillekesaan terug aan 't komen is uit skiverlof. Dewinter heeft een boek geschreven over de Islamisering van Europa. Woensdag is moraalfilosoof Jaap Kruithof gestorven...één van de grondleggers van het humanisme hier in België en een fervent ecologist.
    Fijn, dat je reis zo'n buitengewone indrukken op je netvlies nalaat; vind India ook 't meest fascinerende land ooit bezocht.
    Ga nu de hond nog eens uitlaten en de krant kopen.
    Grtjs
  4. Jos Bollen:
    Hallo India
    "He horen weinig van het thuisfront" ja hier is weinig te beleven.De echte avontuurlijke belevenissenk komen uit India.We zijn blij dat het jullie goed gaat.Mia is de voorbije week enkele dagen bij Magda geweest en daar ben ik zowat jullie belevenissen gaan vertellen.Bonneke stevent langzam maar zeker naar de Honderd.Ella is volop haar eerste com aan het voorbereiden.Bernadette is goed gestartin de verpleegsterschool.de rest van de bollekes maken het goed.groetjes j:mp
  5. Jonas:
    hej, oma en opa!

hoe is het met jullie?
    wat gaan jullie vandaag allemaal doen?
    Hier is het heel mooi weer vandaag...
    Voor de middag hebben we wedstrijd gehad, en we
    hebben echt goed gespeeld, wel verloren maar t was tegen de eerste dus.. we hebbe 3 schone goalen gemaakt. Vanavond gaan we naar mietje en jo want Gijs is jarig.

Vele groetjes van Jonas
  6. Bollen Thieu:
    1 maart 2009
    dank voor het fijne nieuws uit Belgie.Van ons Lieve horen we zo weinig.Ziek?
    Vandaagg nog genoten in het natuurpark een olifantenkwekerij bezocht per fiets.Zondagschooltje bezocht en vast gesteld in welke primitieve omstandighden kinderen hier moeten leren.Wat geld van de mee gekregen giften achtergelaten.Dieteur was erg dankbaar.Morgen weer een moeilijke bustocht door de bergennaar onze voorlaatste verblijf.Daarna naar Katmandu hoofdstad van Nepal.
    Kus en groeten aan allen
    Ma ,pa,oma,opa
  7. lieve:
    1 maart 2009
    Alles goed hier ! Fijn weer iets van jullie te horen.Internet ligt hier soms plat, vandaar enkele dagen geleden.De vakantie loopt ten einde en nu eindelijk mooi weer sinds gisteren.We zijn blij om
    eens naar buiten te kunnen. Ga
  8. lieze baeten:
    hallo oma en opa!
    mijn feest was leuk!zaterdag gaan bowlen met de familie!
    vandaag heel mooi weer!!!15 graden!!de zon is ook van de partij!!
    straks naar de chiro daar gaan we oefenen voor de ouderavond!!morgen terug school!mmmmmmmmmmmmaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!
    maar we moeten blij zijn dat we naar school kunnen gaan!nu moet ik door!ddddddaaaaaaaaagg
    knuffels en kussjes van lieze
  9. Griet Bollen:
    1 maart 2009
    Vandaag 15km. gewandeld. Heel mooi Als ge komt zullen we daar ook eens heen gaan. Per auto fiets of gehalveerd. Intussen beleeft gij ook buitengewone panorama's Inde bergen met een goed klimaat. Ge zult wel wat te vertellen hebben over uw opgehoopte ervaringen. We zullen blij zijn als ge terug hier zijt. In afwachting nog veel reisgenot en dikke poenen van Griet
  10. Nini Bollen:
    1 maart 2009
    Wat is het plezant om van jullie te horen wat er allemaal te beleven valt.Per fiets naar de olifanten! dat is iets anders dan wij zoeven per fiets naar Herbricht.Ik vind ook plezant de reacties te lezen van de anderen,zo weet ik wie wat vandaag deed.Zo,n comminicatie hebben we nooit zo heet van de naald.Blijf nog maar wat onderweg zo komen wij meer te weten van elkaar...Toch weer blij als jullie weer gaaf en gezond en vol van opgeslagen ervaringen thuis zullen zijn.Nog fijne reisdagen.De groeten van Piet.
    Liefs,
    Nini
  11. lieve:
    Nee, ik ben helemaal niet ziek ! Zelfs Patrick is
    terug beter en start morgen weer met werken.
    Vandaag een mooie vroege lentedag. Heerlijk gewandeld in Bokrijk met Christel. Daar was het over de koppen lopen en het cafetaria zat propvol.
    Het personeel liep af en aan, kon de bestellingen niet volgen en sommige mensen joegen zich hier in op.Ik moest even denken waar de mensen hier mee bezig zijn als ik jullie verhalen hoor. Ze kunnen nog geen half uur wachten op een vrije zondagnamiddag.Dat is onze wereld hier !
    Vanavond Gijs gevierd bij Mietje, is ook al 11 nu.
    Lieze had een leuke namiddag bij de chiro.
    Ik hoop dat jullie het vele rondreizen aankunnen,
    want zo te lezen is het toch vermoeiend.
    Wij beginnen morgen vol goede moed aan de 5 volgende weken ! Kus en goedenacht, Lieve
  12. Bollen Thieu:
    hOI ALLEMAAL,
    bLIJ DAT GE WEER GOED ZIJT GESTART NA HET WEEKJE VERLOF en blij met jullie reacties, zeker van de kleinkinderen.Na weer een flinke busrit door de bergen,langs een mooie slingerende rivier zitten we nu in Pokramha. Nepal heeft een heel andere look dan India,meer natuur, huizen zijn meer vam steen,mensen heel vrienedelijk en niet zo opdringerig als in India.Van hieruit zouden we een van de hoogste bergen, de Annapurna 8081m morgen moeten kunnen zien,tenminste als het weer klaar is.We blijven hier twee nachten slapen.In Katmandu hopen we de hoogst nl de Mount Everest te zien. Gelukkig is het weer ook beter bij jullie, hier is het nog steeds dragelijk warm.De vele honden die hier rondlopen doen ma ook aan Taro denken. Willen jullie ook de groeten doen aan Mariette en Yvonne, onze geburen.
    Kus aan allen,ma,pa,oma,opa
  13. lieve:
    2 maart 2009
    Vandaag allemaal goed gestart. De kinderen in school waren weer terug wat rustiger dan voor 't verlof. Liezeke is alweer naar ballet en dwarsfluit.
    De jongens weer aan het leren. patrick zijn kindjes
    waren blij dat hij terug was.Vandaag nog een droge , zachte dag gehad, vanaf woensdag weer regen.
    Hoe valt de groep mee ? Leuke Nederlanders ? Groetjes aan Albert en Miet. Een dikke kus en hou jullie goed. Lieve
  14. Peter:
    2 maart 2009
    Deze morgen voor de laatste keer Taro naar Nicole gebracht ; hij zal ook dolblij zijn en hevig kwispelen als jullie binnenkort terug zijn. Zaterdag nog in de Morgen een heel artikel over jullie touroperator Djoser gelezen ivm 2 aangeboden zonne-eclips reizen in juli a.s. : 7 minuten volledige zonsverduistering (en da' s een pak langer dan die gedeeltelijke die we een aantal jaren geleden hier in België mochten meemaken)aanschouwen op een boot, drijvend op de Ganges, gecombineerd met een 23 daagse rondreis door India of een korte 5 daagse city-trip naar Shanghai (China) om daar ergens in de buurt op een berg tevens de verduistering te bewonderen ; prachtige locaties dus om zoiets zeldzaams mee te maken. Hopelijk hebben jullie de komende dagen een wolkenloze hemel, zodat jullie ook kunnen genieten van de pracht van de omringende Himalayaketen. Gaan jullie ook naar Bhaktapur ; is mij bijgebleven als wondermooi stadje waar de tijd lijkt te blijven zijn stil te staan ?
    Geniet nog ten volle van de laatste dagen... ben benieuwd de foto's te zien.
    Grtjs en tot binnenkort.
  15. Nini Bollen:
    3 maart 2009
    Ook ik wens jullie een open lucht en prima zicht op die immense bergen.Het loopt naar zijn einde nog 4 dagen geniet er ten volle van om alles héél lang vast te houden na de terugkeer in het gewone leven.Ik ben vandaag alleen Piet is op recollectie in Heppeneert.Wanneer hij thuis komt vertrek ik naar het dansen.Is dat geen goede taakafbakening.De aalmoezenier gaat bidden waarop de derictrice gaat dansen!Nu schijnt de zon en bedenk ik iets om te genieten.Gisteren interressante voordracht van Actueel Denken gehad over ECONOMIE.Besluit voor de toekomst versobering,vertraging,meer vriendschap geduld en liefde voor elkaar.
    Ik wens mezelf en jullie deze wijze dingen,
    Piet en Nini
  16. Peter:
    4 maart 2009
    Ma, gisterenavond telefoon gehad van je zus Mia, die mij belde om te informeren hoe het met jullie ging en of het reisavontuur meeviel. Ze was heel geïnteresseerd en bezorgd. Binnenkort vertrekt ze weer een week naar Italië, naar Lucca voor een expositie van plaatselijk 18de eeuwse kunstenaar Batani Ponteo.
    Genk heeft gisteren met een magere 2-2 in de bekermatch tegen 2de klasser Lierse nog een miniscuul hoopje hoop uit de wacht gesleept voor de finale. Het is nu echt crisis bij Krc en Vangeneugden voelt de druk en hete adem van nakend ontslag.
    Om hoe laat landen jullie zaterdag ? Patrick vroeg dat om te weten om hoe laat hij jullie moet komen halen.
    Laat nog eens iets weten.
    Grtjs en tot zaterdag.
  17. lieze baeten:
    4 maart 2009
    hoi oma en opa!!
    de school is weer bezig!
    gisteren naar dwarsfluit en ballet geweest!
    was leuk.
    straks naar muziekles.
    vandaag dictee gemaakt in de klas.
    godsdienst gehad.
    taal gedaan.
    het was heel leuk!
    ik mis jullie gelukkig komen jullie zaterdag terug!!
    groetjes lieze
  18. bollen:
    5 maart 2009
    Dank voor het vele nieuws.Eergisteren in Bokhara een bergwandeling gedaan van 6u, erg vermoeiend maar ook boeiend door mooie ntuur en kontakt met bergbewoners. Gisteren weer een hectische busrit naar Katmandu,hoofdstad van Nepal. Heel mooie bergrit,kronkelende smalle hobbelende weg met veel vracht en busverkeer.Toch erg gevaarlijk ,heel wat wrakken langs de weg.Rivier langs deze weg staat haast droog, 5 mnd geen regen meer. Vandaag bezoeken we een stukje Katmandu, een heel drukke en vuile stad.Toch ook veel bewienswaardigheden.De Himalaya vliegtocht hebben we afgezegd. wegens te druk.De 23, enige, dagen lopen op hun einde.Morgen vrijdan vliegen we nr Delhi en moeten dan tot 3 u snachts wachten op vlucht nr Londen.Normaal landen we iets na 12u te Zaventem.Zal nog vermoeiend worden.Aan alle schrijvers veel dank en aan iedereen groeten en kus aan kinderen en kleinkinderen.Tot zaterdag,ma,ma
  19. lieve:
    5 maart 2009
    Hier alles ok ! De eerste week zit er al bijna op en jullie 3 weken ook bijna. Wat is het omgevlogen!
    Patrick meldt pa dat Vangeneugden bijna buiten ligt en Sef Vergoosen bijna mag beginnen, na de 2-2 thuis tegen Lierse eergisteren.
    In school gisteren een info-voormiddag gehad met de lln rond gehandicapten, vanuit 't stad. Was heel leerrijk !Ook begonnen met vastenactie rond 'India'.
    Ik denk dat ma wel eens in de klas kan komen vertellen en foto 's tonen, als ze uitgerust is van
    de reis natuurlijk...Hou je nog gezond de laatste dagen en kom behouden thuis !Een dikke kus van ons allen, Lieve
  20. Kathleen:
    dag reizigers,

niet te geloven hoe snel die drie weken toch omgevlogen zijn. fijn dat we via de reisverslagen een beetje mee konden genieten.nu kijken we natuurlijk erg uit naar jullie terugkeer. hopelijk verloopt de terugreis goed en kan er een beetje gerust worden tijdens de lange vlucht.maak het goed en tot zaterdag!
    kathleen en co
  21. Jos Bollen:
    5 maart 2009
    Welkom thuis! rusten en dan komen vertellen.
    Veilige en comfortabele terug reis. Jos en MP