Jogpur

16 februari 2009 - Jodhpur, India

Nachttrein achter de rug.Heel goed verlopen, slapen is dan wel wat moeilijker.Gisteren nog prachtige zaken gezien in Delhi ;grootste moskee, Lotus tempel en museum van Gandhi> Fantatische aandenken aan een niet vergeten held van India. Ook prachtige film over zijn leven>Met taxi rondgereden van 10u tot 6u en dan naar het reusachtige station. Hier is alles grootschalig tov thuis.Vooral het verkeer is een niet in te schatten risico om er zich in te begeven.Hebben nu een goed hotel in Jogdpur en straks zal ons de groep Hollanders vervoegen.

Blij dat we zo veel nieuws ontvingen van het thuisland. De rest van het gezeldschap is nog boven op hun kamer en ik zal alle boodschappen doorgeven. Extra blij dat KRC Brugge heeft in de luren gelegd.

Allemaal bedankt en we hopen dat bij jullie de temperatuur wat zal stijgen en Fortis kan blijven gedijen.

Thieu,

1. lieze baeten:
    hallo opa en oma!
    alles goed zo te horen!met mij is ook alles goed!ik heb eergisteren stiften van jullie geld gekocht!en vrijdag heb ik rapport van ballet gehad en ik heb 86!!
    gisteren naar de chiro geweest en daar hebben we geoefend voor de ouderavond!jonas heeft gisteren ook mijn uitnodingingen gemaakt met mij!en vandaag ga ik naar school en ga ik ze ook uitdelen want 24 februari op mijn verjaardag is mijn feestje!straks ga ik naar ballet en daarna naar dwarsfluit!
    ik ga deze middag bij papa eten!
    ik mis jullie !!

groetjes lieze
  2. lieve:
    16 februari 2009
    Fijn om te horen dat jullie het goed maken. Hier ook alles prima !Zaterdag een mooie zonnige winter-dag. Met Christel, Liezeke en Noutje gaan wandelen
    in het Heempark. Noutje was die nacht gaan logeren bij Carl,de zoon van ALbert en Miet en hij had er een mooi houten vogelhuisje geknutseld.
    Jongens de hele namiddag gewerkt voor school.
    's Avonds thuis valentijn gevierd met afhaal Chinees. Gisteren naar de babyborrel van ELke Novy gew met enkele collega 's. Veel volk en lekkere hapjes. Patrick zijn rug begint stilaan te beteren, zijn ma begint ook te genezen. Nog een weekje volhouden en dan weer genieten van een week verlof.
    Amuseer jullie nog, ga me aankleden, want de week begint weer. Dikke kus, LIeve
  3. BOLLEN BART:
    Hey pa en ma,

Leuk dat jullie het zo goed stellen in dat immense land. Zaterdag nog met Nico gesproken, die vertrekt volgende week voor 5 dagen (bizness) naar Indië. Hij zei ook dat dit zo een choquerend land is , vol contrasten.
    Gisteren Genk zien winnen in Brugge. Zaten op de hoofdtribune,tussen alle Brugge supporters. Ze keken dan ook raar op , toen ik recht stond bij de Genk goal. Genk heeft aan 100 % afgewerkt. Buiten de 2 goals bijna geen kansen gehad. Hun beste man was Carlos, sterke verdediger. Domste foutenmaker was Vossen, die in de aanvalslinie twee zware fouten maakte en zo rood pakte.
    Brugge speelde zonder veel inspiratie, maar daar zal Mathijssen wel weer een uitvlucht voor hebben.Belangrijkste is dat Genk de punten gepakt heeft.
    Ook nog Gerits, en bestuur van Genk gezien, een oude klasmaat van het college en natuurlijk Jean Luc en Céline.
    Kids ondertussen naar school vertrokken en we beginnen weer aan de drukke week. Gisteren is Carine met Thibault gaan tennissen en hebben ze samen Mama Mia gekeken. Werken in bureel thuis gaan vooruit. Groeten van Charlotte , Thibault , Carine en Bart
  4. Jos Bollen:
    16 februari 2009
    hallo alles oke ginder zo te lezen.jullien krijgen nogal post!van Mia en Magda veel groeten.Genk heeft nogal een knalprestatie neergezet,hopelijkkunnen ze dat volhouden.Thieu ontvang je mijn berichten? Groeten en geniet met volle teugen.Jos en MP
  5. Griet Bollen:
    16 februari 2009
    Dag alletweetjes Geniet maar goed van al het mooie en stuur maar mooie zichten en foto's. zo delen wij in uw reis.veel plezier en kuskens Griet
  6. Bollen Thieu:
    17 februari 2009
    Jonas,Lieze,Peter,Lieve,Jos 2x,Griet en de rest, we zijn erg blij met jullie reactie en vele nieuws uit Vlaanderen.Aangeko;en in Jodhpur hebben we heel wat prachtige ontdekkingen gedaan.Hebben er een majestatisch Fort, het paleis van de Maharadja, de magnifieke wit-marmeren tempel bezocht> Daarna hebben we een onvergetelijk spectakel nl de zgn Sadar bazar. Een drukte van het jewelste van autos,mensen,tuktuks,koeien ,honden en bedelende kinderen in grote massa bij elkaar.Vandaag een lange rit naar Udaipur. met onderweg weer een marmeren tempel van het Jainisme, schitterende prestatie uit de vroegere tijden.Onderweg veel spectakel van apen,kamelen,vleermuizen, geiten en enorm veel loslopende koeien.Ook zagen we kinderen als Thibault,Charlotte en Lieze die heel hard moesten werken in de bouw.
    Blij dat Patrick aan de beterhand is.
    Kus aan alle Bollekes met dikke knuffel van oma en opa.
    Wij hebben niet veel toe te voegen aan het relaas, alleen misschien dit nog: het weer is schitterend. Alle dagen zon en niet te heet.De groep van Djoser valt heel goed mee: gezellige mensen.
    Vele groeten van Albert en Miet
  7. Griet Bollen:
    17 februari 2009
    Morgen komt Peter op de middag. Eindelijk ,na een halve week bellen gaat het toch lukken dat ik thuis ben. Fijn dat ge een spanned mooie reis hebt. Beste groentjes is het eten lekker? Dikke kussen Griet
  8. lieze baeten:
    18 februari 2009
    ik heb ook rapport van muziek gehad,
    op noteleer 85,op dwarsfluit 80,70
    leuk om te horen dat het goed gaat!
    we moesten vandaag iets in het geel aandoen op school en morgen in het rood,voor carnaval ga ik me verkleden in een bruid(zonder jongen)!!!!!!!!!
    ik ga slapen !!
    daag groetjes lieze
  9. lieze baeten:
    18 februari 2009
    Hallo, fijn weer iets te lezen. Hier alles goed.
    De jongens zijn voetballen. Jonas heeft de hele namiddag geleerd voor toets Latijn.Liezeke is naar bed. Blij dat we allemaal
    over 2 dagen vakantie hebben...Dat zal goed doen !
    Patrick is het ook beu om hier alleen te zitten.
    Het weer is nog altijd koud. Vandaag wel een
    zonnige dag, maar ze voorspellen weer regen. Geniet
    dus maar van de zon daar.
    Een dikke kus van ons allen !KUs Lieve
  10. Jos Bollen:
    19 februari 2009
    Hey! Hoe maken jullie het?Precies heel druk? Maak maar veel tijd om alles goed in jullie optenemen om daarna verslag te kunnen uitbrengen.Gisteravond is Pino op canvas geweest ivm de malaise in de autoindustrie.vandaag heb ik ajuinsoep in het rusthuis gegeten,de kok was Bieke.Zaterdag komt William op vtm met een bouwproject in Brussel.Hier hebben we al enkele dagen een loge de zus van bonneke in afwachting dat ze naar het rusthuis kan.Zo hebben toch een beetje contact met ons.veel groeten en geniet nog van jullie verblijf.jos en co
  11. lieze baeten:
    19 februari 2009
    de laatste van lieze is van mama. Is mama vergeten te veranderen
  12. BOLLEN BART:
    Hallo
    opa en oma is het daar leuk in india?
    we missen jullie.
    morgen is het carnaval in onze school en een verjaardag feestje van een vriend.
    en ik ben gisteren naar het trefbal geweest we stonden op de derde plaats.
    overmorgen gaan we naar brussel in een hotel logeren en naar het atomuim gaan kijken,het zal heel leuk worden.
    Groeten Thibault
  13. Peter:
    Pa, ma,
    Heb vanavond nog eens als inleefmoment in jullie reis (en om even weg te dromen uit die saaie, dagdagelijkse sleur hier in het monotone België) m' n foto-albums van de paar, reeds lang vervlogen India reizen met heimwee doorbladerd en levendige herinneringen opgehaald aan dat prachtige land, waar je inderdaad niet langs de talrijke, heilige koeien en mierenhopen van mensen kunt heen kijken. Waar zitten jullie momenteel ? Heb geen bericht van Djoser meer doorgekregen van je huidig reisverloop ? Zijn jullie al in Jaipur... Paleis der Winden al bezocht,... of in Fatiphur Sikri ? Al heel wat Sadhoes en Yogi's tegengekomen ? Of al een imponerende blik op de oogverblindende Taj Mahal kunnen werpen ?
    Hier in het Genkse is alles maar vlak, koud en grillig en zonder veel hoogtepunten. Taro maakt het goed ; heeft zich braaf gedragen bij dog-sitter Nicole. Vandaag is ie de ganse dag bij Mariette geweest en nu ligt hij hier rustig aan m'n voeten te slapen. Gisteren zat ik in kantoor Peer en ben tussen de middag bij Grietje op bezoek geweest... lekker runderrollekes gegeten met een goed glas rode wijn...fijn. Daarstraks na het werk nog even naar de tandarts geweest... tandvlees was ontstoken en 't werd tijd dat ik nog eens de sterk aanzettende kalksteen liet verwijderen. Gisteren ook nog even bij Lieve geweest, die zich aan het verheugen is op het komende krokusverlof. Pa, Camerman is ook hier geweest en heef geen stroomverlies kunnen detecteren, maar denkt wel dat het verbruik normaal was (heb al in het verleden zelf een jaar al eens meer verbruikt) en dat er niks aan de nachtmeter scheelt ; die loopt volgens hem ook niet enkel 's nachts maar ook elke dag tsssen 12.OO en 14.OO, hetgeen volkomen normaal is (dit om stroom bij te geven), maar dan wel aan nachttarief. Als ik die van Infrax laat komen na toezending van attest van geen stroomverlies, en zij constateren dat er niks aan die meter defect is, dan kan ik nog eens 155 € ophoesten. Dus probeer ik nu het verloop van stroomverbruik zelf een beetje op regelmatige basis op te volgen. Morgenavond, met de mannen in schutterslokaal naar de match Genk-Moeskroen kijken : hopelijk zet het overwinningsélan zich nu een tijdje door. Standard heeft gisteren in Uefa match tegen portugese Braga een zware steek laten vallen en met 3-0 het onderspit moeten delven ; en Anderlecht heeft koppositie van Standard in competitie overgenomen ; dat belooft voor zondag tijdens de topper Anderlecht-Standard. En Bailly, maakt furore in Möngengladbach en keept er de pannen van het dak en wordt nu al als de toekomstige keeper nr. 1 in de Bundesliga beschouwd, een ware opvolger van der Jean-Marie.
    En als politiek nieuws voor af te sluiten : Jo Vandeurzen trekt de lijst voor de komende Vlaamse verkiezingen en gaat volledig voor de Vlaamse regering...Veerle Heeren op plaats 2 en Sauwens op 3. Kris Peeters heeft ook de staatshervormingsonderhandelingen met de Walen opgeblazen, daar hij toch geen kans op slagen ziet nog voor de vlaamse verkiezingen van juni.
    En oude rot Tindemans heeft eergisteren z'n memoires uitgegeven, waarin hij zo 't schijnt fel tekeergaat tegen wijlen koning Boudewijn. Op wetenschappelijk gebied wordt veel ruchtbaarheid gegeven aan de 200ste verjaardag van evolutionist Charles Darwin. De financiële en economische crisis zet zicht onverdroten voort en met Kbc, Pa, gaat het spijtig genoeg van kwaad naar erger na weinig succesvolle, recentelijke investeringen in de Oostbloklanden. Maar ja, deze trend valt natuurlijk in het niets bij het aanschouwen van de veelal schrijnende armoede en talrijke daklozen in het dichtbevolkte Indië...
    Grtjs
  14. bollen:
    20 februari 2009
    Weer veel nieuws van jullie allen.Spijtig kummem we niet direct op ieders nieus reageren, maar we onthouden het wel.Op dit ogenblik zittem we in Jaipur, weer een drukke stad met veel momumenten maar ook weer een straatbeeld wat mem zich niet kan voorstellen :smalle straattjes zomder voetpaden en nokkenstoe gevuld met toktoks,motos,autos,koeien,honden,kamelen en omtzettemd veel mensen.Hier nij ons hotel nog kinderen gezien die in een vuilcontainer kropen om er nog wat eetsbaar uit te halen, schrijnend.De tempels uit vroegere tijden zijn allen uit prachtig bewerkt marmer ,een nooit gewiene pracht.Gisteren langs de autostrade, waar ook koeien op lopen,duiwende grote vrachtwagens en ook veel ellnde lamgs de weg. Gelukkig maakt de zon en de prachtige kleurenschkering van bloemem em kleren veel goed.Nogmaals dank voor het vele nieuws van u allen en zeker van de kleinkinderen.Peter vandaag gaan we het paleis der winden bezoeken We denken dagelijk jou avontuur van enkele maanden geleden ps heb je de c.v. omlaag gezet?Aan onze kids wensen we fijne carnavalm dagen
    Oma en Opa
  15. lieze baeten:
    20 februari 2009
    ik heb mijn rapport van school gekregen !
    beter dan de vorige keer!
    ik ben al aan't aftellen voor dinsdag!!
    daar is alles goed!fijn!vandaag op school moeten verkleden ik was een bruid zonder bruidegom!!straks begint de vakantie!!!!!!!!!
    groetjes lieze!!
  16. Griet Bollen:
    gOOD EVENING,
    wAT PLEZANTE LEKTUUR ELKE AVOND.WEL VERMOEIEND DENK? HEBT GE OOK WAT LOL?WANT VERGEET NIET DAT GE OP VAKANTIE ZIJT.dAARSTRAKS BIJ TANTENONNEKE GEWEEST.zIJ MAAKT HET BETER ALS VORIG JAAR ROND DEZE TIJD.vEEL GENOT EN TOT SCHRIJFS.kUSJES EN gRIETJES
  17. Bollen Thieu:
    21 februari 2009
    Jaipurm bijna gezien.Nog een bezoek gebracht aan de sloppenwijk.Kinderen,koeien en varkns alles door mekaar.Ook enkele schooltjes bezocht,Oma heeft gezongen voor de kinderen.Maar rond de school loopt een zwerm van niet schoolgaande kinderen.Iets uitdelen is niet aan te raden.Krulle was bijna overweldigd door de massa kinderen rondom haar.Vreselijke toestanden,die we op foto zullen tonen.Weer nog altijd erg warm en vermoeiend.Morgenvroeg weer verder naar Agra.Rond 17u zullen we er zijn.
    Spijtig dat krc weer 2 punten heeft laten liggen.
    Groetjes aan allen vooral aan de kleimkinderen.Simon en Charlotte toch niet ziek?
    Oma en opa
  18. lieze baeten:
    21 februari 2009
    Nee, hier gelukkig niemand ziek. Bieke is gisterenavond hier geweest, nadat ze Sander op Krc had afgezet. Hij kwa
  19. lieve:
    21 februari 2009
    Nee, hier gelukkig niemand ziek.Allemaal blij dat t
    verlof begonnen is . Patrick is met JO en Jo 's papa
    het hout van de gemeente halen.GIsterenavond is Bieke hier geweest. Ik moest jullie veel groetjes doen.Ze was Sander komen afzetten op KRC. Hij is ook naar de match geweest.Spijtig dat ze niet gewonnen hebben. Het is bij jullie mooi zo te horen.
    Geniet van de zon en de warmte, want hier is het grauw en grijs ! DIkke kus LIeve
  20. simon:
    hey
    Zijn jullie goed aan gekomen?
    Ik heb gehoord dat jullie daar niets kunnen uitdelen of ze komen er al op af .
    En was de reis niet t lang?
    ik heb vrijdag mijn rapport gekregen en iedereen was gezakt behalve ik was gestegen ik had 74 percent Nu is het gelukkig vakantie
    vele groetjes simon
  21. lieze baeten:
    hallo
    oma en opa!!
    jammer dat er zoveel arme kinderen zijn!!
    ik ben naar de muziekles geweest,
    deze morgen waar we aan't eten en er waren alleen maar chatwiesen simon was een beetje droevig dat er geen broodjes waren en toen zij mama wees blij dat ge eten hebt want waar oma en opa zijn zoeken de kinderen eten in de vuilnisbakken!
    zijn jullie niet moe van zo veel te bezoeken???
    nog 4 dagen en dan verjaar ik!!
    daaag!
    groerjes lieze
  22. Peter:
    22 februari 2009
    Heel druilerig weer vandaag hier bij ons: de hele tijd motregen. En vandaag is het ook nog nationale wandeldag... die hebben ook pech. Gelukkig ben ik al deze morgen vrij vroeg met de hond gaan wandelen... aan de molenvijvers. Gisteren was het hier heel wat beter weer... al een kleine vroege lentedag. De Karnavalstoet in Genk was dan ook naar 't schijnt een overdonderend succes : 40.000 toeschouwers, hetgeen zelfs een nieuwsitem was op vrt tv. Iemand van de stoet werd geïnterviewd, die zich verkleed had in Krc trainer Ronny Vangeneugden "zonder vreugde" zoals hij zich noemde, vanweg het altijd nors voor zich uitkijken. Ook op Tv de aankondiging van de oscaruitreiking gezien van komende nacht: de grote kanshbebber is film "Slumdog millionaire" : een melodrama over een Indiase jongen uit de sloppenwijken van miljoenenstad Bombay. Da' s voor achteraf thuis te gaan kijken om stilletjesaan af te kicken van jullie India avontuur. Lieve heef ook nog gebeld ; 'k ga straks lasagne bij haar eten. Mietje en Patrick z' n ma komen ook. Pa, rechts bovenaan inloggen om een nieuw bericht op reislogger te plaatsen... wil precies niet meer lukken... of ben je je paswoord kwijt ? Je berichten verschijnen de hele tijd bij de reacties. Nini heeft volgens Lieve ook problemen met aanloggen op je blog ; vandaar dat ze nog geen berichten heeft kunnen sturen. Heb haar al trachten te bellen om eens te polsen, maar ze geeft niet huis. Straks nog eens proberen. Morgen weer werkendag.
    Grtjs en geniet nog ten volle van de reis.
  23. BOLLEN BART:
    22 februari 2009
    hallo, ma en pa, hier Carine.
    We zijn zo ongeveer een uur geleden terug van Brussel. We waren naar daar vertrokken zaterdag na de tennis van Charlotte en na de voetbal van Thibault. We waren bij Jules op bezoek en hebben daar in de refter onze picknick opgegeten.
    Daarna vertrokken we richting atomium waar er een tentoonstelling was van arctica en antarctica. Indrukwekkend toch dat 50 jaar oude monument!
    We logeerden in de Sheraton op het Rogierplein -centrum Brussel- met een zwembad op het 30ste verdiep.'t Was met een Flairbon. Het viel goed mee. Bart had voor 's avonds een leuk kindvriendelijk restaurantje uitgezocht "de Houtsiplou" aan hetzelfde plein als de "Comme chez soi".
    Lekkerlang uitslapen en een mega ontbijt. Waarna onze wandeltocht in de binnenstad kon beginnen.
    Ware het niet dat het druilerig weer was en dat Charlotte hoofdpijn had.
    Na een lange zoektocht naar Brusselse wafels in Brussel ;-) zijn we dan maar vlug huiswaarts gereden, oms ons zieke meisje te verwennen.
    Hopelijk gaat het jullie goed en zien we al uit naar jullie life relaas van deze uitzonderlijke reis.Dikke kus. Carine en C°
  24. lieve:
    24 februari 2009
    Vandaag, 10 jaar geleden lag ik nu te bevallen.
    't IS niet te geloven dat dat klein popje van nu al
    zo groot is! Ze is in de wolken vandaag.
    Het feest zondag was gezellig.Spijtig dat bomma, nonkel Jo en Frauke er niet bij waren. ALlemaal ziek!Gelukkig is Myriam en Margo, Mietje en GIjs en
    Peter gekomen. We hadden lekkere lasagna gemaakt, haar lievelingsgerecht. Het was een heel leuke avond.Kinderen hebben fijn spelletjes gespeeld en Gijs is blijven logeren.Gisteren was LIeze naar Technopolis met grabbelpas. Wij met de jongens naar
    de ikea geweest. Vandaag is Gijs nog hier.
    Het worden grote jongens en ze zijn heel braaf geweest.Straks het kinderfeestje van LIeze.
    Patrick zijn rug begint echt te beteren. Hij is content.
    Het weer is hier grijs en miezerig. Ze voorspellen bijna geen zon deze week. Maar ja, we genieten toch van het verlof, gezellig bij het kacheltje.
    Dikke kus, en amuseer jullie nog. Lieve